Meer dan een liefdesverhaal!

Lindsay Blockhuys 02 oktober 2020
Ik weet even niet waar te beginnen om onder woorden te brengen hoe ik me voel bij dit boek. Ik ben diep onder de indruk van dit verhaal, het komt echt binnen. ⁣⁣
⁣⁣
Izzy woont met haar moeder en jongere broer op hun boerderij. Haar vader en oudere broer zijn gaan vechten. Omdat ze het werk niet alleen gedaan krijgen, krijgen ze hulp van een groep Britse krijgsgevangenen. Bill is een van hen. Al snel wordt duidelijk dat Izzy en Bill verliefd zijn op elkaar, ze proberen hun gevoelens te verbergen, maar dat is onmogelijk. ⁣⁣
⁣⁣
Om samen te blijven moeten ze offers brengen, grote offers... Het is onvoorstelbaar wat Izzy en Bill over hebben voor hun liefde. Ik wil niet te veel verklappen van hun plan, je moet het boek echt zelf lezen om je er een voorstelling van te kunnen maken. ⁣⁣
⁣⁣
Het boek is heel vlot geschreven, toch moest ik het af en toe even wegleggen om alles te laten bezinken. De taferelen worden zo duidelijk en tot in de puntjes beschreven. De gevoelens worden mooi neergezet, en de personages komen echt tot leven. ⁣⁣
⁣⁣
Bladzijde na bladzijde viel ik van de ene verbazing in de andere. De ene situatie was nog schokkender dan de andere. Hoe ver kan je gaan voor je geliefde? Overwint liefde alles? En hoeveel kracht heb je, om tijdens de oorlog, ook te vechten voor de liefde? ⁣⁣
Achteraan in het boek legt de auteur uit hoe het verhaal tot stand kwam, waar het boek op gebaseerd is. Als ik dan toch een puntje van 'kritiek' moet geven, is het dat ik het jammer vind dat het verhaal van Izzy en Bill niet 'af' is, maar de verklaring daarvoor staat ook in de noot van de auteur. ⁣⁣
⁣⁣
Het is een boek over de oorlog, over liefde en opofferingen. Het is ook een boek over vallen en weer opstaan, over vriendschap, geweld, honger en ontberingen. Maar bovenal een verhaal over moed!⁣⁣
⁣⁣
Zeker een aanrader voor wie houdt van een oorlogsverhaal in combinatie met een liefdesverhaal

Meer recensies van Lindsay Blockhuys