Vier schrijfsters...

LisaJansenScheepers 05 augustus 2022

Mijn man (die nóóit leest) tipte mij een boek. Dit moet je lezen, zei hij in de borkhandel en wees 'Vier Wandelaars En Een Siciliaan' aan. Blijkbaar had hij er op de radio over gehoord. Ik nam het uiteindelijk niet mee, maar bleef wel benieuwd. Een paar dagen later ben ik dus toch erin begonnen, maar dan als e-book.

Vier vrouwen maken onder leiding van een gids een negendaagse wandeling over Sicilië. De praktische verpleegkundige Lot, die haar huwelijk in duigen ziet vallen. De uitgerangeerde actrice Joy, die alle hoop op haar volgende auditie heeft gevestigd. Hannah, een psychologe waartegen een klacht is ingediend en die aan alles begint te twijfelen. En de zieke Bibi die wegvlucht voor haar behandeling en haar familie die haar als patiënt ziet.

Je volgt de vier vrouwen tijdens hun letterlijke reis, maar ook innerlijk maken ze een ontwikkeling door die elk van hen verder brengt.

'Vier Wandelaars En Een Siciliaan' heeft ook vier schrijfsters: Marion Pauw, Elle van Rijn, Roos Schlikker en Femmetje de Wind. Elke schrijfster nam de verhaallijn van één hoofdpersonage voor haar rekening. De verschillende schrijfstijlen merk je nauwelijks, behalve bij de stukjes over Lot soms.

Heerlijk boek. Herkenbare personages en leuk om te lezen over een van mijn hobby's: wandelen. Uiteindelijk dus heel erg blij met de tip van mijn lief.

Meer recensies van LisaJansenScheepers