prachtig

lizy 23 augustus 2022
lot,
door Zeruya Shalev
Een boek over heden en verleden , familie, moederschap, illusies en liefde . al deze thema’s in een prachtig geschreven roman.
Een ontmoeting tussen twee vrouwen de jonge Atara en de oudere Rachel., maakt heel veel los en zorgt voor een onverwachte dramatische gebeurtenis.

Atara is voor de tweede keer getrouwd, maar de laatste tijd loopt het niet zo goed tussen haar en haar partner Alex. Beide zijn bezorgd om hun zoon , een militair in het Israëlische leger die zich ook niet happy voelt
Atara besluit contant te leggen met de eerste vrouw van haar vader! Ze had een ongelukkige jeugd en wil graag antwoorden over zijn karakter. Zijn eerste vrouw is inmiddels een zeer oude dame en door de vragen van Atara komt het verleden weer boven van een oude strijdbare Israëlische jeugd . In die tijd trouwde ze met de vader van Atara.. Zij waren strijders voor een vrij Palestina zonder de Engelse overheersing.

Naarmate er steeds meer van het verleden wordt onthuld, werpt het ook schaduw op het heden en de toekomst .
Na een drama met haar partner confronteert het Atara met vragen over haar relatie, en ze beschrijft dit meesterlijk.
lot, is een boek over heden , verleden , toekomst, verantwoordelijkheid, geloof, teleurstelling en over de liefde..
Een prachtig geschreven boek, wat ik in 1 adem heb uitgelezen.
Wel moest ik me weer even inlezen in wat er gebeurde in 1948.

Meer recensies van lizy