Voorbij mijn verwachtingen!

Lotte van den Noort 04 oktober 2020 Auteur
Voorbij het Wederwoud is een boek waar ik al lange tijd naar uitkeek en eindelijk kon ik hem lezen!

We volgen het verhaal van Phaun, een dappere meid die er alles aan wil doen om haar zieke zus, Céli, te genezen. Als op een dag een bekend iemand terug naar het Wederwoud keert, krijgt Phaun te horen dat er misschien een medicijn is om de ziekte van haar zus te genezen. Phaun gaat op reis en verlaat het Wederwoud, waarna haar spannende avontuur begint.

Mijn hemel, wat hou ik van dit boek! De band tussen de twee zussen is zo realistisch en herkenbaar geschreven. Ik heb zelf een jonger zusje waar ik alles voor zou doen, dus ik herkende heel veel elementen van het boek in mezelf terug. Valentijn heeft het goed voor elkaar gekregen om zo'n zussenband op papier te zetten.

De wereld die Valentijn heeft gecreëerd is immens en tot in de puntjes uitgewerkt. Ik vind het zo knap dat je na al die fantasy boeken die er al zijn, alsnog iets compleet nieuws kunt bedenken. De personages hadden diepgang en waren origineel. De band die Phaun met sommige personages heeft doet me erg denken aan de bijrollen van de "schaduw van de vos"-serie van Julie Kagawa, daar werd ik enorm blij van, want die personages zitten ook nog altijd in mijn hartje.

Het is spannend, ontroerend en meeslepend. Valentijn heeft een ijzersterk debuut neergepend en ik kijk ontzettend uit naar de rest van de serie!

Meer recensies van Lotte van den Noort