Verhaal

Lottestraeten 12 april 2020
Het boek gaat over een jongetje, Tigo. Tigo vindt de nieuwe vriend van zijn moeder, Freek, maar stom. Freek houdt daarnaast ook niet van dieren terwijl Tigo een echtte dierenvriend is. Freek wilt met Tigo en zijn moeder op vakantie gaan naar een camping waar geen dieren mogen. Maar dat betekent dat Tigo zijn hond, Joris, niet mee mag nemen op vakantie. En zijn moeder gaat hier gewoon mee akkoord? Voordat Tigo zijn vader overleed heeft Tigo samen met zijn vader de hond gekocht. Dus moeder weet hoe belangrijk die hond voor Tigo is.

Al gauw verandert de mening van Tigo zijn moeder en hebben ze al gauw een andere camping gevonden waar wel dieren mogen komen. Tigo is opgelucht en Freek probeert zijn best te doen om aardig gevonden te worden. Freek biedt zelfs aan om met Joris te gaan wandelen. Maar na tijdens deze wandeling komt alleen Freek terug, Freek vertelt dat Joris achter een poes aan ging rennen en vervolgens werd aangereden door een vrachtwagen. Tigo is erg verdrietig door de dood van zijn hond, maar ook verward want Joris rende nooit achter poesen aan...
Freek vertelde vervolgens wel heel blij dat ze nu uiteindelijk wel naar die eerste camping kunnen gaan.
Tigo vindt het allemaal erg vaag en gaat op onderzoek uit.

Verder in het boek komen er twee nieuwe personages die meer over de verdwijning van Joris weten.
Het verhaal is op een fijne manier geschreven en vanuit een kindergedachte. In eerste instantie kon ik me inleven met Tigo . De nieuwe vriend van je moeder is in eerste instantie nooit leuk, want je vader hoort daar te staan. Vele kinderen kunnen zich hierin vinden en meeleven. Maar hoe bewijs je nou echt dat de nieuwe vriend van je moeder geen leuk persoon is. Tigo komt in vele obstakels terecht maar geeft niet op tot dat hij zijn hond terug heeft en dit kan bewijzen.

Meer recensies van Lottestraeten