enorm goed

uitgelezen en **** terug prachtig!Het IJslandse volksgeloof en de verhalen over elfen, trollen en het verborgen volk blijken (in)direct met de moordzaken te maken te hebben. We lezen hoe deze verhalen nog steeds broeiden onder het IJslandse volk en hoe duister en afschrikwekkend ze kunnen zijn.

Op geen enkel moment wordt het écht spannend, maar Indridason weet op zijn gebruikelijke wijze zijn lezer zo te boeien dat je alleen nog maar wilt doorlezen. Ik kan niets anders zeggen dat Indridason met Erfschuld wéér een literaire thriller op topniveau heeft afgeleverd. Ik ben jaloers op mensen die zijn boeken nog niet kennen en zich nog kunnen onderdompelen in alle spannende prachtverhalen! Heel veel leesplezier!

Meer recensies van luc vancoppernolle