Machtig...

lydia frooninckx 28 april 2023
Ik mocht "Op de stoel van God", door Matthijs Huizinga, lezen.
Het verhaal brengt ons over de hele wereld (Den Haag, New York, Geneve, Parijs) om zo de codes, gevonden in een oud boek, te ontcijferen.
De ontcijfering is niet eenvoudig, de ontmoetingen zijn spannend, het vertrouwen in anderen moeilijk.

Het boek is onderverdeeld in verschillende korte hoofdstukken, spannend en heel beeldend geschreven. Je waant je deel van het verhaal.
Je loopt mee, je vlucht mee, je veroordeelt mee.

Knap geschreven boek dat ik uitlas op een paar dagen.

Een schot in de roos dit debuut. De ontmaskering van een geheime organisatie waarvan de leden behoren tot de hoogste kringen, de mysterieuze overlijdens van enkele politieke hoogvliegers, de realistische beschrijvingen van hun dood, het waarom, de spanning is alom aanwezig. Ook het hoofdpersonage ontsnapt nauwelijks levend uit de tentakels van de organisatie, maar vastberaden de oplossing te vinden, zoek ze verder ondanks het gevaar.

Spanning en een vleugje romantiek, goede opbouw van de spanning doorheen de hoofdstukken, verrassend tot het einde.

Uiteindelijk stel je jezelf de vraag:" zou zulk een organisatie echt bestaan?"

Ik kijk uit naar meer.

Meer recensies van lydia frooninckx