Liegen, bedriegen...

Ik mocht "Vlucht", geschreven door Saskia Lauwagie, lezen.

Vlucht, een verhaal over een blind-date die uitmondt in een huwelijk, maar waar de man zijn plezier ook zoekt bij een minnares.
Laura is een sterke madame, die haar man niet kwijt wil.

Ondanks het overspel proberen Laura en Lorenzo om hun huwelijk nog een kans te geven. Dit is echter buiten Petra gerekend die een gestoord en manipulatief kreng blijkt te zijn.
Het beloven, de leugens, de nieuwe beloftes onmiddellijk gevolgd door het verbreken ervan en het blijven liegen...Laura probeert het allemaal een plaats te geven. Op zich een hele opgave, maar ze verdraagt heel veel van haar man. Maar het liegen blijft, rare smoezen verzinnen wordt een tweede natuur.
Petra verdraagt de afwijzing niet en maakt Laura het leven zuur. Lorenzo kan niet kiezen, blijft afronden.

Het boek is gelukkig vlot leesbaar. Het verhaal is opgebouwd rond Laura's standpunt, haar twijfels, haar mijmeringen maar we lezen ook de ware toedracht waardoor het totaalbeeld in beeld komt (huishoudelijke problemen, ergernissen).

Door de vele herhalingen verliest het verhaal geloofwaardigheid, het wordt langdradig

Ik geef het 3,5 ster...

Meer recensies van lydia frooninckx