Gruwelijk spannend!

TheBookMagpie 29 augustus 2019
Na een bizar klim ongeluk veranderd het leven van Nick Grevers en zijn partner Sam in een hel. Na zijn coma is hij zichzelf niet meer.

Vanaf het eerste tot het laatste hoofdstuk heb ik met spanning zitten lezen. Thomas heeft een fijne manier van schrijven en ik vond dit verhaal echt uniek!

Ik snapte niet alles van het berg beklimmen en de uitrusting, maar dat drukte de pret niet.

Het verhaal begint wat rommelig. Verhalen van Sam in het heden en verleden. Verhalen van Nick in het heden en verleden. Dan ineens verhalen van hun jeugd. Maar uiteindelijk komt het bij elkaar. Maar daar moet je wel wat geduld voor hebben.

Wat mij wel stoorde waren alle talen door elkaar in het boek. Nederlands, Duits en Engels. En heel veel gebruik van "hij zei, zij zei, ik zei".

Maar de prachtige quotes aan het begin van de hoofdstukken en de knikjes naar andere boeken en schrijvers maakte veel goed.

Toen ik Thomas ontmoette op Bookday in Breda, liet ik het verhaal "Tulpen en windmolen in het land der Champignons" signeren. Hij vroeg me toen of ik wilde laten weten wat ik vond van Echo en zijn oudere verhalen.

Thomas zijn korte verhalen zijn niet slecht, maar ze lijken niet helemaal tot uiting te komen. Voor een kort verhaal heb je maar een aantal pagina's beschikbaar.

Een boek zoals Echo heeft veel meer ruimte voor belangrijke details. En ik merk wel dat Thomas gegroeid is vanaf de oudere, korte verhalen tot nu.

Ik kijk nu al uit naar het volgende boek!.

Meer recensies van TheBookMagpie