Redelijk

Marcel 28 maart 2020
In het boek Post uit Rusland neemt auteur Laura Starink de lezer mee in het onwaarschijnlijke grote land dat Rusland heet. Rusland, het land van Poetin en Gorbatsjov. Het land waar het vrije woord, de rechtsstaat en de vrijheid van informatie niet heilig zijn. Waarden waar de auteur juist veel waarde aan hecht. Met haar westerse bril belicht ze de situatie in Rusland. Aan de hand van ontmoetingen en gesprekken met Russen neemt ze de lezer mee in het verhaal van de Russen, vroeger en nu. Veel mensen zullen denken dat er in al die jaren niet veel veranderd is, maar Laura Starink laat zien dat juist Rusland een land in beweging is. Ook al zit Poetin al vele jaren stevig in het zadel, onder de bevolking zijn er wel degelijk tegengeluiden te horen. Ik ben geen uitgesproken Rusland-geïnteresseerde, maar bij vlagen wist de auteur mij te moeien. Op andere momenten bleef ze erg hangen in het beschrijven van alle ontmoetingen die ze heeft gehad. Al met al is dit boek voor de auteur zelf een mooi reisverslag, maar zal niet elke lezer ervaren dat hij of zij wordt meegenomen naar Rusland.

Meer recensies van Marcel