Meeslepend tot de laatste pagina

Marcel 17 maart 2024
In “De man die weg moest” neemt Frances Sanders de lezer mee in een meeslepend en spannend verhaal. Het boek is uitermate prettig geschreven. Dit waargebeurde verhaal leest als een avontuurlijke roman. Dit is knap, omdat de lezer al bekend is met de sneue afloop van dit verhaal. De schrijfster heeft duidelijk veel onderzoek gedaan naar het verleden van haar opa. Het feit dat het verhaal over haar opa gaat, maakt het verhaal extra persoonlijk. Je krijgt het gevoel deze man echt een beetje te leren kennen. Ik voelde sympathie voor deze man en het einde van zijn leven is zelfs voor mij als lezer een beetje verdrietig. Er is zoveel geschreven over de WOII, dat het niet meevalt om je nog te onderscheiden met je verhaal. Maar deze schrijfster is daar wat mij betreft prima in geslaagd. Kortom: een echte aanrader!

Meer recensies van Marcel