Er had meer in gezeten

Marcel 11 november 2021
De auteur, Bahram Sadeghi, heeft 35 jaar na zijn vlucht van Iran naar Nederland zijn vluchtverhaal op papier gezet. Een vluchtverhaal dat begon met een aanslag op toeristen uit Israël. Het wordt mij als lezer helaas niet helemaal duidelijk waarom hij moest vluchten. De vlucht wordt op een spannende manier beschreven, maar de opbouw van het verhaal is vrij rommelig. Ik ben als lezer achter gebleven met heel veel vragen: waarom moest hij vluchten? Hoe verliep zijn kennismaking met en integratie in Nederland? Ik kreeg het gevoel dat het boek, na omschrijving van de vlucht, werd afgeraffeld. Hoewel ik tot halverwege het boek enthousiast was, heeft het boek mij uiteindelijk toch een beetje teleurgesteld. Er had meer in gezeten.

Meer recensies van Marcel