In “De jungle op zee” neemt de auteur de lezer mee de zee op. Hoewel de zee een groot deel van de aarde bestrijkt, lijkt de criminaliteit en wetteloosheid op zee een blinde vlek te zijn. Aan de hand van diverse verhalen geeft de auteur een beeld van de dingen die op zee gebeuren en die op land onherroepelijk tot bestraffing zullen leiden. De auteur vertelt uit eigen ervaring omdat hij voor dit boek echt heeft meegevaren met hen die het onrecht op zee bestrijden.

Het boek leest makkelijk, maar mede door het onderwerp is het geen boek om in één of twee keer uit te lezen. De verschillende verhalen zijn boeiend, maar na een aantal hoofdstukken had ik het gevoel aardig op de hoogte te zijn en merkte ik dat mijn aandacht verslapte. De auteur is er desondanks in geslaagd om mij de ogen te openen. Het boek heeft mijn blik op de zee in die zin zeker veranderd. Al met al een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek in een mooi jasje.

Reacties op: Een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek

De jungle op zee - Ian Urbina
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 29,99 Bestel het e-book € 14,99