Werkelijkheid en fictie maken het een mooi historisch boek

Margavdvegt 28 april 2024
Ik mocht van Hebban dit mooie boek lezen. Ik ben gaan lezen en heb het bijna aan 1stuk doorgelezen, omdat ik het moeilijk weg kon. Beau is een zwerfhond die gered wordt door Peggy. Zij neemt hem mee naar huis en daar leren we meneer en mevrouw Alford, Peggy en Wilf kennen. Wilf heeft een poes en die heet Mabel. Ook leren we Bomber De Duif kennen, hij woont in een duiventil bij de burenMeneer Alford werkt in een fabriek en heeft zware astma. Als de tweede wereldoorlog uitbreekt wordt meneer Alford ingedeeld bij de luchtverdediging op straat, hij moet waarschuwen als de bommen gaan vallen en zorgen dat de mensen in veiligheid zijn. Peggy en Wilf worden geƫvacueerd en moeten naar tante Sylvie , die vlak naast een vuurtoren woont en bij het strand. Beau en Mabel blijven thuis. Beau gaat met meneer Alford mee als die dienst heeft. Dan begint de Blitz, en gaan Beau, Mabel en Bomber opzoek naar Peggy en Wilf. Op zoek naar de vuurtoren, een zoektocht met veel gevaren maar ook met vriendschappen.
In het boek zijn waarheid en fictie goed met elkaar verweven en door het goed gedoseerde humor maakt het een mooi boek. Ik vind het zeker een aanrader

Meer recensies van Margavdvegt