Een boek vol spanning, maar ook met verdriet en vreugde

Margavdvegt 06 november 2023
Ik lees verschillende soorten boeken, maar er zijn er weinig die mij zo pakken als de Camino. het is een spannend boek dat ik moeilijk vond om weg te leggen. Het is een goed geschreven boek, met verwijzingen naar het voormalige Joegoslavië en hoe een inpact de oorlog op mensen heeft en wat het met mensen doet. Er is een goede balans tussen waarheid en fictie. En het neemt je mee in de gevoelens van de hoofdfiguren.
De Camino is het verhaal van Lotte die, na de zelfmoord van haar man Emil, zijn dood een plaats moet geven en hoe ze het moet accepteren dat hij zelfmoord heeft gepleegd, terwijl hij haar vlak daarvoor een app had gestuurd dat hij met haar oud wilde worden.
Als ze leest over het grote loslaten, besluit ze om samen met haar zoons het as van Emil in zijn geboorteland Bosnië uit te strooien. ze kiezen voor de rivier bij het dorp waar Emil is opgegroeid .
In Bosnië komt Lotte er achter dat Emil indentiteitsfraude heeft gepleegd.
In Bosnië besluit ze om ook de Camino te lopen, dezelfde als Emil. Ze gaat dezelfde dag, maar dan een jaar later. Wat zal ze vinden en wat zal haar tijdens haar tocht van Le Puy-en-Velay naar Conqueus gebeuren? Is het wel veilig voor haar en de mensen die ze ontmoet tijdens de wandeling?
Lees het zelf in de Camino. En kom achter het ware verhaal van haar Mielke, haar Leeve.

Meer recensies van Margavdvegt