Prachtig, intrigerend verhaal!

Als aan het begin van het boek zijn vader Birk verdrinkt, raken Mikael en zijn moeder steeds meer vervreemd van elkaar. Mikael die met zijn moeder op een klein eilandje woont, zoekt andere vormen van contact door bevriend te raken met de enige buurman en een klein meeuwtje te verzorgen in het vervallen huis van de overleden buurvrouw.

Als de buurman echter interesse begint te tonen in zijn moeder die langzaamaan zichzelf niet meer is, ontdekt Mikael dat hij zijn vader heel erg mist en dat het moeilijk is om zonder je vader op te groeien. Het enige wat hij zoekt, is contact, normaal contact om op te groeien tot een volwassen man.

Wauw! Wat een boek! De fijne schrijfstijl, verfijnde zinnen en een vlotte pen zorgen ervoor dat je het boek lekker doorleest. De personages raken je. De gebeurtenissen komen vlot achter elkaar, maar de onderliggende problemen stapelen zich op. Je voelt de spanning opbouwen. Je leeft mee met Mikael, die arme jongen die alleen maar contact wilt hebben.

Jullie lezen het, ik ben fan! Ik hoop dat deze favoriete nieuwe auteur nog heel veel meer nieuwe romans gaat schrijven.

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)