Heel de wereld wordt wakker

Heel de wereld wordt wakker

Rank 907 Gelezen 39 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 106 Favoriet 4 Recensies 3
Junior Artikelen 1   Topics 0

Jaap Robben stelde 'Heel de wereld wordt wakker' samen, een verzamelbundel met de 333 mooiste Nederlandse en Vlaamse gedichten voor kinderen, geschreven tussen 1990 en nu. Want: poëzie is onmisbaar, poëzie laat je nadenken, laat je voelen, verrast je en verrijkt je wereld - zeker als je jong bent. 'Heel de wereld wordt wakker' is de bloemlezing die de moderne kinderpoëzie van Nederland en Vlaanderen verdient: een schitterende verzamelbundel die zeker een kindertijd, maar hopelijk een leven lang meegaat.

Akwasi, Bette Westera, Bart Moeyaert, Ester Naomi Perquin, Toon Tellegen, Ted van Lieshout, Joke van Leeuwen en nog vele anderen: de geselecteerde dichters blinken uit in taalkunst, het vergroten van leesplezier en het doorgronden van de belevingswereld van kinderen. 'Heel de wereld wordt wakker' is een ultiem naslagwerk van moderne kinderpoëzie die het kind centraal stelt. Laat je inspireren en dompel je onder in een wereld van taal vol humor, verrassingen, emotie en schoonheid.

Kind & Jeugd
Poezie voor kinderen algemeen
Gottmer
14 september 2022
28 september 2022

Reacties op: Heel de wereld wordt wakker