Zomervacht
  Luister een fragment

NRC:

Zomervacht

Rank 148 Gelezen 1591 Aan het lezen 47 Wil ik lezen 720 Favoriet 79 Recensies 44
Literatuur & Romans Artikelen 10 Newsroom 2 Lijsten 10 Spots 19 Hebban 1000 541   Topics 0

Sinds hun gezin uit elkaar viel, wonen de dertienjarige Brian en zijn vader op een terreintje met loodsen, caravans en waakhonden. Als ze voor het eerst in maanden Brians verstandelijk en fysiek gehandicapte broer Lucien bezoeken, vraagt de directeur van de instelling of Lucien vanwege een grote renovatie tijdelijk thuis opgevangen kan worden. Pa ziet dat niet zitten. Tot het woord ‘vergoeding’ valt.

Die zomer krijgt Brian de verantwoordelijkheid voor zijn broer. Maar hoe praat je met een broer die niet spreekt? Hoe zorg je voor iemand van wie je niet weet wat hij nodig heeft? En hoe houd je iemand in bedwang die sterker is dan jij?
In de schaduw van hun stacaravan ontstaat een intieme band tussen de broers die hun leven zal veranderen.

Literaire fictie algemeen
De Geus
04 september 2018
04 september 2018

Levenslang voor iedereen

door: Helena van D 6 likes

Jaap Robben (1984) is bij literatuurliefhebbers in één klap bekend geworden vanwege zijn met diverse prijzen bekroonde debuut Birk, dat inmiddels al in verschillende talen is vertaald. Hij schrijft ook poëzie, verhalen en prentenboeken voor kinderen en is theatermaker.

In Zomervacht maken we kennis...

Reacties op: Zomervacht