De nacht krekelt

De nacht krekelt is een verzameling gedichten en een enkel kort verhaal waarin de wereld voortdurend met een serieuze knipoog wordt beschreven. Jaap Robben ziet wat wij ook zien, maar hem valt vooral het hilarische of het schrijnende op. Daarnaast is hij een romanticus die tederheid en liefkozingen niet uit de weg gaat.

Jaap Robben (1984) studeerde milieukunde en begon daarna aan een theateropleiding. Hij treedt regelmatig op met zijn poëzie, en schrijft columns en verhalen in opdracht. Werk van hem verscheen in NRC Handelsblad en Trouw. Zijn eerste bundel, Twee vliegen, was - mede door de opvallende vormgeving van Suzanne Hertogs - een groot succes.

Is De nacht krekelt het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De nacht krekelt