Intrigerende roman!

De verstandelijk en lichamelijk beperkte broer, Lucien, komt tijdelijk wonen bij Brian van 13 jaar en zijn vader die in een caravan op een terrein bij mensen wonen. De vader van Brian probeert op tientallen manieren geld bij elkaar te sprokkelen om te kunnen leven, maar door foute keuzes gaat het van kwaad tot erger.

Ondertussen zorgt Brian voor zijn broer Lucien, die geen woord spreekt en amper kan lopen. Brian verhuurt een caravan aan Emile, een man met huwelijksproblemen en raakt bevriend met hem. Het wordt een zomer van moed, ontdekken en ook nog jonge liefde. Hoe communiceer je met mensen die niet zeggen wat ze bedoelen?

Ik ben fan! Meer niet, haha. Dit is mijn nieuwe favoriete, Nederlandstalige auteur. En ik weet wel waarom: zijn schrijfstijl doet me denken aan Tommy Wieringa, mijn favoriet.

Het boek leest als een trein en je wordt in het verhaal gezogen. Wat er verteld wordt, is simpel en niet al te uitgebreid. Je leeft met Brian mee en je weet dat wat er gebeurt niet oké is. Je wilt hem helpen en opvoeden en hem de wereld juist laten leren kennen, maar je krijgt de kans niet, want het einde is verontrustend. Moet het nu zo verder gaan?

Aanrader! Ik zou hem zeker oppakken en een kans geven!

Meer recensies van Maria (Yours truly, the Storyteller)