Tranen en humor

Marianne Leerkes 21 april 2022 Auteur
Op hoeven en hakken. Bij het eerste hoofdstuk werd ik al helemaal in het boek gezogen. Dit boek wilde ik uitlezen, dus gelijk besteld bij de auteur. Wat werd ik verrast door de inhoud. Vaak moest ik vanuit het niets lachen en ook zo vaak stonden de tranen mij in de ogen. Ik heb het in een ruk uitgelezen. Maria neemt een minivarken in huis en is helemaal verliefd. De problemen die het nieuwe huisdier brengen zijn erg geloofwaardig. Persoonlijk zou ik er niet over moeten denken om zo'n huisdier te nemen, en ik begrijp daarom de tegenwerking van haar gezin heel goed. Andersom begrijp ik dat je van een dier houden gaat en dat Maria een enorm dilemma heeft om de vrede in huis weer terug te krijgen. Dit is een boek om heerlijk in te gaan lezen met een lach en een traan. Ook een wijze les, bezint voor gij begint. Petra Knaapen heeft een prachtige schrijfstijl.

Meer recensies van Marianne Leerkes