Young Adult Romantasy novelle

Marieke Rooijmans 22 maart 2024 Auteur
Dans van de Maanroos is een Young Adult Romantasy novelle met een schitterende cover. Eerder schreef Jami Leigh al De kronieken van Lumin. Een fantasy duologie geïnspireerd op het sprookje Peter Pan. Leuk detail: Dans van de Maanroos speelt zich af in deze zelfde wereld.

De schrijfstijl van Jami is erg prettig en toegankelijk. Het boek leest vlot. Ik hou van korte hoofdstukken en ook omdat het een korter verhaal is vlieg je er doorheen en kun je het zo even lekker tussendoor lezen.
Je leest het verhaal vanuit Lucille, die overleeft door te stelen. Wanneer ze een amulet steelt, vlucht ze met haar buit en komt ze terecht in een andere wereld. Daar ontmoet ze Zayne, die haar deze andere wereld laat zien. De nieuwe wereld “Lumin” krijgt iedere pagina een beetje meer vorm en komt voor je ogen tot leven.
Ik had wel al vrij snel door hoe het boek zou eindigen (al werd ik toch nog even op een klein dwaalspoor gezet), maar dat neemt niet weg dat de route daar naartoe goed en boeiend geschreven is.

Dank je wel lieve Jami dat ik mee mocht doen aan je monster boektour!

Van mij krijgt het 3,5 ster!

Meer recensies van Marieke Rooijmans