Vermakelijk boek

MarijeT 08 augustus 2019
Een vermakelijk boek met veel anekdotes over de lagere school. Herken veel uit de verhalen van mijn ouders en oudere collega's. Interessant vind ik ook hoe de schrijver schetst hoe het onderwijs vanaf de middeleeuwen ontwikkeld is. Dat alles in begrijpelijke taal, je hoeft geen leerkracht te zijn om het goed te kunnen volgen. Maar, ik heb ook een kritische noot. Een paar keer laat de schrijver zich uit over hoe het onderwijs nu is of zou zijn. Daaruit blijkt dat de schrijver een onvoldoende compleet beeld heeft, waardoor de aannames een en ander vervormd of onjuist weergeven. Het had niet alleen leuk, maar ook goed geweest als de schrijver contact had gezocht met de leerkrachten van nu. OF de schrijver had zich alleen bij het onderwerp moeten houden, zonder iets te zeggen over het huidige onderwijs.

Meer recensies van MarijeT