Samengevat: aanrader!

Marijke F. Jansen 12 november 2023
Er zijn meerdere redenen waarom ik heel enthousiast ben over dit boek.

1) ik hou van een goed “who dunnit” verhaal!
2) dit boek is met heel veel zorg vormgegeven; met aparte layouts voor haar logboek, interviews en handgeschreven notities. Daar word ik gelukkig van
3) hoofdpersonage Pippa is enerzijds gewoon een heerlijk betweterige hoofdpersoon waar ik meteen al dol op was en anderzijds een overduidelijk kind van deze generatie dat onmiskenbaar de lat steevast veel te hoog legt voor zichzelf. Nog meer fan was ik van Ravi. Wat een geweldig gevoel voor humor heeft die gast!
4) ook alle bijpersonages zijn levensecht neergezet en kwamen stuk voor stuk met hun geheimen tot leven in mijn geest.
5) de ontknoping was niet voorspelbaar en de weg daar naartoe had meerdere verrassende wendingen. Toch passen de puzzelstukjes goed in elkaar.
6) ik vind het mooi dat vrijwel alle personages meerdere kanten blijken te hebben. Dat geeft ze nog meer diepgang

Minpuntje:
Ik las het verhaal op mijn e-reader. Normaal kan je letters vergroten, maar door de mooie vormgeving kon dat deze keer niet. De gewone tekst was nog net aan te lezen, maar veel bijzonder opgemaakte tekst was echt niet te lezen. Die moest ik inzoomen en door de pagina heen scrollen. Dat was even wennen, maar lukte uiteindelijk wel.

Samengevat: aanrader!

Meer recensies van Marijke F. Jansen