sciencefiction met games waarbij enige kennis daarover een pré is.

12 mei 2016
Een boek die in de ik vorm is geschreven waarin een game waarheid wordt. Het "echte" leven loopt als een verhaallijn hier door heen wat het boek sterker en persoonlijker maakt en je daardoor er meer bij betrokken voelt. Indien men niet thuis is in games of van sciencefiction houdt kan het gebruiken van diverse game-termen het lezen dan wel het begrijpen bemoeilijken. Het gebruiken van vloektermen en al gelijk in het begin van het boek kan enige ergernis geven( de eerste drie bladzijden blz. 9: sodefuck, blz 10:godverdomme, blz. 11: bullshit en ook later in het boek bv blz. 51:kut) en versterken het boek daarmee niet. Voorts is niet altijd consequent de afkorting gelijk uitgelegd (bv.blz 47 Athid en de uitleg pas op blz 48)en daarnaast worden sommige termen helemaal niet uitgelegd: blz 50: hud, blz 52: VR Bril en oculus rift componenten, blz 54: lanfeestje. Daarnaast is de beschrijving op blz 11 min of meer exact aan die op blz 49 waarbij het weer om de vorm van een dubbele strijdbijl ging terwijl dat op blz 11 al was genoemd.
De vraag die gesteld kan worden is waarom de gepantserde rolluiken niet eerder gebruikt waren bij de aanval op blz 312. Tevens wordt er op blz 313 aangegeven dat iedereen op moest schieten het schip in echter op blz 314 kon dat pas gebeuren nadat er een ontgrendeling had plaatsgevonden waardoor de opmerking op blz 313 geen zin had.

Meer recensies van