Een megagoed boek.

Duivelse Dilemma's

Auteur: Marja Boomstra.
Uitgever: M-B publishing.
ISBN: 978909323299

Heel veel dank aan Marja Boomstra die me dit boek cadeau gedaan heeft.

Over de auteur:
Marja Boomstra geboren in Harlingen wonend in Weert. Marja debuteerde op een indrukwekkende wijze met haar psychologische thriller “Als het verleden toekomst wordt.” Haar brede en lange werkervaring binnen de sociaal-maatschappelijke context zijn een inspiratiebron voor haar boeken.

Samenvatting van het boek:
Lotte is een 35 jarige vrouw die haar leven wijdt aan haar gezin en patienten. Door heftige gebeurtenissen in haar privéleven, besluit ze in te gaan op de laatste wens van haar ongeneeslijk zieke, gedetineerde patiënt Salvatore om zijn zoon Aldo op te sporen. Deze zoektocht leidt haar naar Arizona. Maar verloopt alles behalve vlekkeloos. Ze wordt op allerlei manieren belemmerd door een aantal mannen die kennelijk niet willen dat ze in haar missie slaagt.
Wanneer zelfs haar dochters hierdoor in gevaar komen, keert ze terug naar Nederland. In de ziekenhuiskamer van Salvatore treft Lotte een onherkenbare, levenloze man aan. Vanaf dat moment komt Lotte voor duivelse dilemma's te staan. Ze raakt steeds meer verstrikt in een web van leugens en bedrog en om te overleven en levens te redden zal ze hoog spel moeten spelen.

Mijn bevindingen:
Die waren eigenlijk hoog gespannen. Ik heb ook het uiterst verdienstelijk debuut “Als het verleden toekomt wordt” van Marja Boomstra gelezen, waar ze zich stevig mee op de kaart zet.
Als snel na dat ik begonnen was in het boek wist ik dat mijn hoog gespannen verwachtingen uit zouden komen.
Het boek is vlot geschreven en in hoofdstukken opgedeeld waar door er een duidelijk overzicht is.
Al vrij snel in het verhaal bouwt de spanning zich op. Die wordt ook niet meer los gelaten. Van de ene gebeurtenis tuimel je in de andere en langzamerhand ga je naar de ontknoping.
Totaal niet zien aankomen. Wouw.

Cover::
Prachtig. Verraadt niets van het boek.
Schrijfstijl: Mooi, vlot, pakkend.
Het verhaal:
Spannend van begin tot het einde. Smaakt naar meer.
Plot:
Niet te geloven. Niet voorzien. Geweldig.

Ze zeggen wel eens dat ik boeken hoog waardeer, maar dit is echt 5*

Meer recensies van Marijo Bakker