Een prachtige misdaadroman.

Zijn laatste voorstelling.
Auteur: Henry De Hoon.
Uitgeverij TIC.
ISBN 9789493048232.
Dit boek is me aangeboden door uitgeverij TIC. Hartelijk dank hier voor. Ik ben er erg blij mee.

Over de auteur:
Henry de Hoon (1959) studeerde in 1985 af als pianist aan het conservatorium te Maastricht en is werkzaam bij een ROC in Heerlen. Als columnist werkt hij regelmatig mee aan het L1 programma Limburgs Land. In 2001 publiceerde Henry zijn debuutroman 'Blauwdruk’.

Samenvatting van het boek.
Pien is een groot fan van acteur Alexander Devlin. Opgewonden vertrekt ze naar London als ze de unieke kans krijgt hem te interviewen. De dag erna blijkt hij vermoord. Inspecteur Hemmings van de Londense Metropolitan is wel een beetje verbaasd dat Pien steeds opduikt als het over de zaak Devlin gaat, vooral als ze een andere fan, de Belgische Claudette Fournir, dood aantreft in de kostuumafdeling van de toneelacademie. Haar gehandicapte man Nico reist haar na vanuit Maastricht. Pien moet dan haar aandacht verdelen tussen haar man en de jonge schrijver Richard, die romantische gevoelens voor haar koestert en claimt de zoon van Alexander Devlin te zijn. Haar nieuwsgierigheid wordt Pien bijna fataal. De geest van Alexander Devlin is aan zijn laatste voorstelling bezig als hoofdrolspeler in zijn eigen moordzaak.
Geïnspireerd door eigen ervaringen is Zijn Laatste Voorstelling de persoonlijkste misdaadroman van Henry de Hoon(1959) tot nu toe. Zijn vorige roman, Lost in London (2017) kreeg een drie sterren recensie in de VN-thrillergids: "..een aangenaam, nuchtere schrijfstijl."
Eerdere spannende boeken van Henry de Hoon zijn De Pont, Dood Vermogen en een trilogie rondom het drielandenpunt in Vaals, Drielandenmoord, Moorddate, Moord op recept.

Mijn bevindingen:
Deze schrijver was voor mij totaal onbekend dus ik ging er lekker blanco in. Het eerste was mij opviel was het prettige lettertype. Dat leest overzichtelijk en vlot.
Het verhaal leest heerlijk weg. Deze schrijver heeft een schrijfstijl die me bevalt. To the point en zonder opsmuk. Het verhaal kan ik niet echt spannend noemen maar mooi en boeiend. Het houd je in de ban en je wilt weten hoe het afloopt. Het plot had ik, dacht ik, aan zien komen maar was toch anders dan ik verwachtte. Ik vond het een heerlijk boek dat ik in één ruk uitgelezen heb.
Cover:
Mooi en verraadt niets van het verhaal.
Schrijfstijl:
Heel prettig en duidelijk.
Het verhaal:
Niet heel spannend maar wel boeiend.
Plot:
Toch anders dan ik dacht.
Een mooie misdaadroman die zeker 4* verdient.

Meer recensies van Marijo Bakker