Fijne schrijfstijl

Marina Folkers 19 mei 2022 Auteur
De cover en het onderwerp van deze roman spraken me meteen aan en toen ik een oproep voor de Hebban Leesclub zag, heb ik niet geaarzeld om me aan te melden. Superleuk dat ik mee mocht doen!
De zwarte koningin van Catharina Botermans heb ik met veel plezier gelezen. Het boek las prettig weg door het toegankelijke taalgebruik van de auteur. Het verhaal van de hoofdpersoon, een fictieve hofdame van Catherine de Médicis, geeft je een blik in een andere tijd en een andere wereld. Vanaf de zijlijn lees je een interpretatie van enkele geschiedkundige feiten. De liefdesrelatie die op de achterflap genoemd wordt kreeg (naar mijn smaak!) een betrekkelijk kleine rol, waardoor ik me ietsje teleurgesteld voelde. De achterflap had het ook over een 'wespennest', maar dit kwam in het boek minder heftig over dan ik had verwacht. Mijn teleurstelling heeft dus niets met het boek op zich te maken, maar alles met de verwachtingen die ik had. Met een andere achterflap had ik het verhaal wellicht anders beleefd, want Catharina Botermans kan fijn schrijven en ze heeft een mooi verhaal op papier gezet.
3,5 ster afgerond naar boven vanwege de fijne schrijfstijl.

Meer recensies van Marina Folkers