Parel van een thriller!

Na het eerste boek van Anya Niewierra te hebben gelezen jaren geleden was ik zeer benieuwd naar dit boek. Het krijgt veel lovende recensies en haar vorige boek was ook zeker erg fijn om te lezen. Vol verwachting begon ik aan deze literaire thriller zoals de voorkant beloofd. Het verhaal gaat over Josta, je leert Josta goed kennen en wat heeft ze veel meegemaakt, haar verleden in de voormalige DDR en wat ze daarin heeft moeten doorstaan zijn indrukwekkend beschreven. Josta ging voor mij leven. Er gebeuren in in het leven van Josta ineens zaken die te maken hebben met haar verleden, ze wordt onder andere beroofd van een orgaan. Het dossier over de geheime groep waar Josta tot behoorde is weggeraakt al in het verleden, maar dor de huidige gebeurtenissenhet blijkt nog steeds actueel en Josta gaat er naar op zoek om antwoorden te krijgen. Wat ze meemaakt tijdens die zoektocht is indrukwekkend, wat weet ze niet over haar eigen verleden? Het is zelfs een actiethriller, ik leefde in het verhaal en beleefde wat Josta beleefde, heel goed gedaan! De schrijfstijl is vlot en door de spanning die continu aanwezig is in het boek wou ik maar verder lezen. Er zijn vele plotwendingen in het verhaal en het wordt nergens saai. Ik las het boek dan ook in een ruk uit! Tot nu toe is dit het beste boek wat ik las in 2017! En het mag de naam literaire thriller zeker dragen! Een pareltje in thrillerland en Anya Niewierra, kom maar op met je volgende boek! Ik kijk er nu al naar uit!

Meer recensies van Mariska van Velsen