Prachtige fantasie

Marjoleine Sauer 20 februari 2020
Pieter Koolwijk heeft een geweldig meeslepend boek geschreven over Ties en Gozert. Samen beleven de vrienden de wildste avonturen. Alleen... Gozert leeft alleen in de fantasie van Ties. En samen beleven ze niet alleen leuke, spannende dingen, Ties komt ook in de problemen. En zoals zo vaak wanneer je niet in het standaard plaatje past, er moet iets gaan gebeuren. Gozert moet weg.
Maar is dat wel wat het beste is?

Gozert is al weer het achtste boek van Pieter Koolwijk, en voor mij de eerste, maar zeker niet laatste, kennismaking met de schrijver. Het boek leest ontzettend vlot weg, voor je het weet en wilt is het uit. Daarnaast is het mooi hoe een beladen onderwerp op deze manier bespreekbaar wordt. Hoe ongrijpbaar is het wanneer een kind dingen ziet die er voor de buitenwereld niet zijn.

Naast een geweldig verhaal ook een dikke pluim voor de prachtige illustraties van Linde Faas. Hoewel het verhaal geen beelden nodig heeft, zijn de illustraties toch een hele mooie toevoeging aan het boek! Het maakt ook dat het een heel geschikt boek is om voor te lezen in de bovenbouw van een basisschool.

Meer recensies van Marjoleine Sauer