Goed vervolg

marloes-bouma 08 mei 2022
Voor diegene die dit boek willen gaan lezen, lees eerst "Angstschreeuw". Dit is namelijk een vervolg op dat boek. Er wordt in 'Doodsangst" zo nu en dan teruggeblikt, maar mijn gevoel is dat dit alleen bedoelt is om jou als lezer er nogmaals aan te herinneren wat daarvoor heeft plaatsgevonden.

Ik zat gelijk weer in het boek. Hoe zou het nu toch verder gaan met Jack en zijn gezin. En hoe dichtbij komt die moordenaar nu daadwerkelijk! En wat voor vreselijke dingen doet hij nu weer waardoor het gezin nog instabieler wordt. Nou er gebeurd heel wat! Annemieke Vaneman neemt totaal geen stap terug en ik wil niet weten waar hoe ze deze gruwelijkheden heeft bedacht. Groot applaus! Bij een bepaalde scene voelde ik bijna mijn eigen huid trekken. brrrrr...!!! En dan bedoel ik die scene op dat podium.. Ik klop het gelijk maar af, maar ik hoop in de toekomst niets meer te breken. ;)

De opbouw is super. De spanning begint al vrij vlot. Zo nu en dan is er voor mij als lezer even een adempauze, maar al vrij snel wordt het weer spannend. En het bleef ook spannend tot aan het einde. En wat een einde. Ik was eerst diep geschokt!

Het boek wisselt net als bij "Angstschreeuw" constant van perspectief. Dit geeft goede inzichten, maar net als mijn puntje van kritiek in het vorige boek, er wordt teveel herhaalt. Wat het ene personage meemaakt, wordt grotendeels weer herhaalt maar dan vanuit het andere personage. Als lezer merk ik dat ik deze herhalingen steeds vaker vluchtig ging lezen. Dit vond ik persoonlijk eerder ergerlijk dan een meerwaarde van het verhaal.
Van mij had het verhaal op dat punt verder mogen gaan, maar dan vanuit het perspectief van de ander.

En ook bij dit boek, punt van kritiek naar de uitgever. Het fysieke boek leest totaal niet prettig. Ik wilde graag het boek sneller uitlezen, maar ik werd belemmerd door de kramp in mijn handen die ontstond doordat het boek zo stug en strak tegen de rug zit. Dit geeft geen leesplezier. Niet lekker in een luie stoel het boeken lezen, maar verplicht aan de etenstafel om maar kracht te zetten om dat boek open te kunnen houden. Maar deze kritiek heeft totaal geen invloed op mijn rating voor dit boek. Dit is puur een punt van aandacht voor de uitgever / drukkerij.

Ik ben in ieder geval razend benieuwd wat Annemieke Vaneman hierna zal uitbrengen! Ik kan niet wachten!

Meer recensies van marloes-bouma