tegenvaller

marloes-bouma 11 mei 2022
Voorop staat dat ik een groot fan ben van de boeken van Nicci Gerard & Sean French. Elk nieuw boek wordt gelijk aanschaft, zonder ook maar te hebben gelezen waar het over zal gaan.

Dan is het erg jammer als fan dat er ineens zo'n boek tussen zit. Helaas kun je dat eens treffen als lezer. Ik had het idee dat het helemaal niet geschreven is door het schrijversduo Nicci French. De schrijfstijl was heel anders. De opbouw was maar matig en het was totaal geen spannend boek. Het was een verhaal wat maar door kabbelde en door kabbelde. Ik heb mij mateloos geƫrgerd aan de hoofdpersoon en dit was geen ergernis die de hoofdpersoon juist interessant maakt. Hele onrealistische keuzes en ik verzuchtte met regelmaat wat de hoofdpersoon dacht en ondernam. En dit ben ik ook zeker niet gewend van Nicci French dat zij zich in zo'n 'simpel' verhaal hebben laten verleiden. Het voelt aan alsof ze een deadline moesten halen en 'dan maar dit verhaal' uit de toverhoed hebben gehaald.

Toch nog 3 sterren, omdat ik voor lange tijd niet had aangevoeld wie de daadwerkelijke dader was. Ik hou ervan op een dwaalspoor gezet te zijn en dat is het schrijversduo goed gelukt bij mij.

Op naar een andere Nicci French en snel dit boek vergeten!

Meer recensies van marloes-bouma