Een boek dat gelijk pakt met een vondst van een lijk in het ijs. Wanneer een politieagent wordt vermoord en het lijk ineens is verdwenen, gaat een journalist verder op zoek. Hij stuit op een link met het verleden. Hij is blijkbaar iets op het spoor, want hij voelt dat hij in de gaten wordt gehouden. Ineens zijn vele andere geïnteresseerd in zijn bevindingen, maar niet allemaal met de bedoeling dit naar buiten te brengen.

Het verhaal is verrassend origineel. Het verhaal pakt gelijk met zo'n start en houdt je aan het lezen. Het verhaal springt van heden naar verleden en via die weg kom je dichterbij de waarheid. Het gespring in de tijd is niet storend en wordt goed aangegeven. Het volgt elkaar op een prettige manier op. Het plot is zeer verrassend. En in het boek 'koude angst" gaat het verhaal verder. Hierin ben ik gelijk begonnen.

Tops: Prettige schrijfstijl, zeer pakkend verhaal, goed verrassend plot en goede twist.
Flop: Ik miste enige verdieping in de personages. Het was niet storend voor het verhaal, maar het had 't verhaal net wat 'voller' gemaakt naar mijn mening.

Reacties op: Gruwelijk goed!

Meisje zonder huid - Mads Peder Nordbo