Een tweede kans

MarlousDemian 28 april 2024
Voor de Valentijnsprijs 2024 mocht ik Een tweede kans van Linda Babel lezen.

De zusjes Jildou en Janne hebben samen een bakkerij in het Friese dorpje Warns. Jildou heeft een lange tijd een relatie gehad met Aldrik, hij ging 7 jaar geleden terug naar Amsterdam en de relatie liep stuk. Maar nu is hij terug in het dorp. Hij heeft een relatie met de stijlvolle dame Graziella en gaat met haar trouwen. Deze dame vraagt Jildou om de bruidstaart te maken. Zakelijk gezien neemt Jildou de opdracht aan, alleen in haar hoofd kan Jildou Aldrik nog niet los laten. Ze gaat toch een beetje vechten om te laten zien wat ze waard is en hij dus mist.

‘Een tweede kans’ is een heerlijke feelgood novelle. Het is een verhaal wat je meeneemt in gedachte. De verhaallijn geeft wat extra’s en heeft wat mooie elementen. Ik vond de personages misschien nog wat minder uitgewerkt of iets te oppervlakkig misschien geschreven. Janne blijft vind ik nog te veel op de achtergrond, Sibbel, het achternichtje is prachtig beschreven.
De beschrijving van de omgeving vond ik in dit verhaal prachtig. Ik ben nooit in Friesland geweest en kon me goed in de omgeving verplaatsen.

Een tweede kans was voor mij een zeer aangename eerste kans en een geslaagd feelgood gevoel dus zeker een aanrader.

Meer recensies van MarlousDemian