Eten, drinken met een moord op de achtergrond

Mart60 14 augustus 2020
Er wordt flink gegeten en gedronken op Camino Island! De fruits de mer en Chardonnay is bijna niet aan te slepen.
De karakters worden goed beschreven, ook als ze later weer in het verhaal opduiken. Dan worden we met een kleine opmerking herinnerd over wie we het hebben. Het neigt soms naar irritatie (ja, nu weten we wel dat Andy geen druppel alcohol meer drinkt!). Personage “Nick” is de vlees geworden Mickey Mouse: Slimmer dan iedereen, en hij weet in het begin van het boek al hoe de vork in de steel zit. Grisham hoeft alleen maar de resterende driehonderd pagina’s in te vullen. Geen verrassende wendingen. Er worden diverse plannen gepresenteerd en vervolgens uitgewerkt.
Had leuk geweest als bleek dat Bruce of Noëlle de kwaaie genius waren geweest. Maar niets van dit alles. Saai boek, op voorhand klaargestoomd om simpel te kunnen verfilmen. Nu nog op zoek naar een sterke cast, die het magere verhaal kan redden!