Lang maar boeiend

Mathilde Droppert 15 februari 2023
De zoektocht naar de geschiedenis van zijn overgrootmoeder voert de verteller de wereld over. In elke plaats krijgt hij een klein deel van het verhaal. Regelmatig moet hij terug naar dezelfde personen want vooruitlopen op de chronologische volgorde is hen verboden. Beetje onwerkelijk eigenlijk. Wat me stoorde is dat dialogen worden beschreven alsof de informanten erbij waren. Dat moet je loslaten, dan leest het prettig. Een eenvoudig dienstmeisje die dat zou weten bijvoorbeeld is te onwaarschijnlijk. Er zitten wat kleine foutjes in en dat stoort als je vaak thrillers leest. De geschiedkundige details zijn fascinerend. Mochten mensen nog denken dat je met Putin kunt onderhandelen, dan kan ik dit boek van harte aanbevelen.
Al met al boeiend vanaf de eerste tot de laatste bladzijde.

Meer recensies van Mathilde Droppert