schrijver vd Maand dec

Maxi mini bieb Aurora 15 december 2019
Titel van het boek: Gebroken nooit verslagen
Auteur: Patsi Desiree
Omschrijf het boek in een paar woorden:
Dit boek behandeld het thema Borderline, dit is misschien niet het onderwerp voor vele. Dankzij de tijd dat ik werkte in de GGZ, kan ik zeggen dat er vele raakvlakken zijn met mijn ervaringen toen der tijd.
Het boek is verdeeld over drie korte verhalen die wel in de zelfde verhaallijn af spelen, namelijk rond om Isla en haar Borderline.
In het eerste stuk krijg je in zicht in het leven van Isla en haar strijd tussen `Sunny en Nes`, haar donkere en lichte ik. Dit is gedaan door het Dagboek principe, van voor de opname tot dat de opname in de instelling gedaan.
In het tweede en derde stuk, volg je de moeder van Isla. Hoe de ziekte van haar dochter haar leven beïnvloed en haar persoonlijke strijd om door te gaan desondanks alles. Verder wordt het concept `emotionele testament`, aangehaald. Wat vaak gebruikt wordt in het GGZ, deze wordt zeer mooi en duidelijk verwoord.
Het boek leest makkelijk desondanks het zware onderwerp en zeker een aanrader, als je het onderwerp aan spreekt.
Er staan ook uitzonderlijke kunstwerkjes in als illustratie`s
A) Algemene waardering van het boek; (1= slecht/10=super goed)
B) De schrijfwijze van het Boek; (1=niet te volgen/10= zeer meeslepend)
C) Waardering v/d illustratie`s; (1=helemaal niks/10=uitmuntend)
D) Zou je dit boek bij anderen aanraden; (1=nee /10= aanrader)
Eind cijfer (A+B+C+D / 4 = ). 33/4= 8.25
Je Eigen naam: stef knops