bolgtour

Maxi mini bieb Aurora 20 februari 2023
Recensie alarm/ Blogtour
Titel: Meer dan menselijk en niet noodzakelijk aardig (verhalen bundel)
Schrijvers:
Rick Vermunt, Ignace Pollet, Bruno Lowagie, Soumya Shyam, Jamie Lee Vermeer, Luc Vos, Rick Vermunt, Carlijn Broers, Ellen Kusters, Michelle Arts, Bieke de Loore, Laura Scheepers, Martine Pauwels, Liesbeth Jochemsen-Kaastra, El Sinistro.
Achterflap:
Ze komen voor in ieder land en elke cultuur. Ze zijn ook van alle tijden. Sommigen lijken vriendelijk, anderen ondeugend of zelfs kwaadaardig. We aanbidden of vrezen hen en denken hen te kennen. Maar is dat echt zo? Ontmoet in deze bundel een aantal goden en godinnen en ontdek of zij werkelijk meer dan menselijk zijn. Alle opbrengsten van deze bundel gaan naar het autismefonds. www.autismefonds.nl
Eigen mening:
Deze groep van schrijvers zijn samen gekomen om een super goed doel te steunen, door een bundel met een 19 verhalen over goden te schrijven. Het doel dat ze steunen is het autismefonds Nederland, dit doel verdient zeker meer aandacht dan het krijgt.
Ze hebben als thema goden en godinnen, wat in ieder verhaal mooi en goed wordt overgebracht. Doordat het een verhalen bundel is, is de recensie aangepast hier op.
Ieder verhaal heeft komt goed tot zijn recht ook al zijn het geen lange verhalen, des ondanks de lengte van de verhalen heb je niet het idee dat je iets mist. De personages zijn goed uitgewerkt en de wereld(en) is simpel beschreven hier en daar zonder er afbreuk aan te doen. ieder verhaal in deze bundel is het lezen waard, dankzij de schrijvers die iedere een andere kijk op dit thema geven.
Buiten dat je boek zeker moet lezen voor het doel dat ze steunen, is ieder verhaal het ook nog eens de moeite waard om te lezen.
hoop dan ook dat er veel geld wordt opgehaald dankzij dit boek en de samenwerking van deze groep schrijvers.
Mijn eindcijfer is een 8,3, kortom mensen aanschaffen dit boek.

Meer recensies van Maxi mini bieb Aurora