maxi minibieb aurora

Titel van het boek: Revanche
Auteur: Suzanne Esther
uzanna Esther is auteur, columnist en kunstenaar. Schrijfster van de Stem (ISBN 9789492221940), Wervelstof (ISBN 9789492551610) , 2020 Kamp Alpha - de pest meester (ISBN 9789090331737) en 2021 Kamp Alpha - de nieuwe wereld (ISBN 9789083127606). Geboren op 6 februari 1966 te Amstelveen. Sinds 2013 schrijft zij voor publiek op diverse fora, blogs en social media en schrijft zij columns voor diverse magazines. Wervelstof In 2016 besloot zij een eerder verhaal, dat zij als kort verhaal/serie had geschreven, uit te werken naar een boek met de titel 'Wervelstof' welke in maart 2017 werd uitgegeven via Ambilicious. De Stem In maart 2018 werd haar tweede boek 'de Stem' uitgegeven via Futuro Uitgevers. Wervelstof (herziene uitgave) In juli 2019 werd 'Wervelstof' in een herziene uitgave met nieuwe cover uitgegeven bij Ambilicious. 2020 Kamp Alpha - de pest meester Haar derde boek '2020 Kamp Alpha - de pest meester' werd op 13 mei 2020 uitgegeven door Poseidon Uitgevers. 2021 Kamp Alpha - de nieuwe wereld Haar derde boek '2021 Kamp Alpha - de nieuwe meester' werd op 21 februari 2020 uitgegeven door Poseidon Uitgevers.

Achterflap;
Rachel Bentinck leeft een teruggetrokken bestaan in het dorpje Saint Genius in Bretagne. Twee jaar eerder kocht ze van haar erfdeel La Chanterelle, een stuk grond met twee gebouwen en een loods. Om in haar onderhoud te voorzien verhuurt ze met tegenzin kamers. Ze vermaakt haar gasten met creatieve en spirituele workshops.

Juist wanneer ze een zekere rust heeft hervonden, leiden de plannen voor een snelweg tot oproer in het dorp en staat onverwachts haar zeventienjarige dochter bij haar op de stoep. Als ze de strijd aangaat tegen valse beschuldigingen van de dorpsbewoners, verschijnt haar verloren gewaande wraakzuchtige broer ten tonele. Welk ziekmakend geheim houdt broer en zus in een wurggreep?

Suzanna Esther (1966) gaf in eerder werk al blijk van veel mensenkennis en psychologisch inzicht. In 'Revanche' beschrijft ze opnieuw met humor, compassie en een scherp oog voor detail levensechte personages die ondanks de bizarre situatie waarin ze verkeren iets van het leven proberen te maken. Grote thema's als verlies, trauma, vergeving, het waarmaken van dromen en de kracht van de liefde zijn haar ingrediënten.
Omschrijf het boek in een paar woorden:
het boek is opgedeeld in twee grote stukken, de ene speelt zich in de wintertijd af terwijl het andere gedeelte zich afspeelt in het voorjaar. Beide stukken en jaargetijden gaan mooi in mekaar op. Dit komplexe `gezin` zit vol geheimen die het daglicht eigenlijk niet hoeven te zien of toch. De spanning wordt goed opgebouwd en het verleden en heden zitten vol verrassingen.

A)Personages/ wereld; ( 1= slechte beschrijving/ super levendig
zowel als de personages en de wereld zijn levens echt beschreven, zonder dat het langdradig wordt. 7,5
B) Algemene waardering van het boek; (1= slecht/10=super goed)
ik vond het weer een klein meesterwerkje van ons schrijfster, lees super graag haar werk. Je staat iedere keer weer voor een verrassing 8
C) De schrijfwijze van het Boek; (1=niet te volgen/10= zeer meeslepend)
het verhaal zit vol spanning, die in het juiste tempo wordt opgevoerd. Je vraagt je vaak genoeg af en wat gaat er nu gebeuren 8
D) Waardering v/d illustratie`s; (1=helemaal niks/10=uitmuntend)
de aparte cover past zeker bij het verhaal en roept meteen de vraag op wat ga ik nu weer lezen. 7,5
E) Zou je dit boek bij anderen aanraden; (1=nee /10= aanrader)
ja zou dit boek zeker aanraden, vooral aan spanning zoekers. 7,5

Eind cijfer (A+B+C+D=E/ 5 = ). 38,5/5=7,7