Origineel, filmisch

MDeWachter 29 oktober 2020
Twee versies van hetzelfde verhaal is al meer gedaan, maar nog nooit zoals dit.
Een omkeerboek waarbij ik zelf mocht kiezen aan welke versie ik het eerste begon? Het heeft me lang doen piekeren over wie ik als eerste zou kiezen. UIteindelijk koos ik voor Nathan, de neef en beste vriend, die beweert dat Elias zijn kersverse bruid van een berg heeft geduwd. Om vervolgens een hekel te krijgen aan Elias.
Maar ik aan zijn versie begon, werd alles weer volledig omgegooid, om uiteindelijk in het midden van het boek, letterlijk dan, want daar zat de oplossing, verbijsterd achtergelaten te worden. Elk woord, elk detail werd geraffineerd uitgekiend en gekozen, elk van deze details maakte dat ik nadien het boek opnieuw wilde lezen om alle hints opnieuw door te nemen. Heel spannend opgebouwd, met oog voor de kleine kantjes van de hoofdpersonages. Niemand is wit of zwart, ze hebben allemaal hun puntjes.

Meer recensies van MDeWachter