De magie van boeken

Meerjam 14 april 2024
De verborgen boekwinkel van Evie Woods is een verhaal over de magie van boeken en boekwinkels, liefde voor boeken en liefde tussen mensen. Een boek waarin elke boekenliefhebber de liefde voor boeken kan voelen.

Het verhaal speelt zich af in 1921 en in 2021. In 1921 is het Opaline die in Dublin haar boekwinkel opent. In 2021 heeft Martha haar gewelddadige man verlaten en bouwt een nieuw bestaan op als huishoudster bij de eigenzinnige Madame Bowden in haar huis in Dublin. Op een dag ontmoet ze Henry, die op zoek is naar een verloren manuscript, dat in een boekwinkel te vinden moet zijn. Hij kan echter de boekwinkel nergens vinden. Martha besluit hem te helpen. Wat volgt is een speurtocht naar een verborgen boekwinkel.

Het leuke aan het verhaal is dat het je meeneemt naar 1921 en 2021 en in beide tijdsperiode speelt de liefde voor boeken een zeer grote rol. Het verhaal wordt in 3 perspectieven verteld. Soms wilde ik eigenlijk in dezelfde periode blijven. Nu wissel je constant in de verhaallijnen. En bleef ik doorlezen omdat ik wilde weten hoe het verder ging in die verhaallijn. Ik heb genoten van dit boek met zijn geweldige voorkant. Een voorkant waarbij het duidelijk is dat het om boeken draait. Met een kleur combinatie en gouden versiersels die het boek aantrekkelijk maken en ook de titel van het boek verduidelijken.

Een prachtige zin uit het boek is: “Boeken geven toegang tot andere werelden” en dat is precies wat het boek doet. Het neemt je mee op reis naar de betoverende wereld van boeken, een echte aanrader voor boekliefhebbers.

Meer recensies van Meerjam