Een Betoverende Reis naar Familiegeheimen en Verloren Liefdes.

Mery Todde 04 mei 2024
In Portugese Passie neemt Ellen van Herk ons mee op een betoverende reis door het pittoreske landschap van Portugal, doordrenkt van familiegeheimen en verloren liefdes. Het verhaal draait om Manon, die in Lissabon werkt en per toeval een oude foto van haar oma ontdekt, samen met de Portugese kunstenaar Quim. Gefascineerd door deze ontdekking besluit Manon op zoek te gaan naar haar oma, met wie ze door familieruzies al lange tijd geen contact heeft gehad.

Haar zoektocht brengt haar naar Pedreira, een idyllisch dorpje vlakbij Tomar, waar Quim woont. Via hem leert Manon niet alleen haar oma beter kennen dan ze ooit had durven dromen, maar ontdekt ze ook diep begraven familiegeheimen en verloren liefdes. De rol van Quim blijkt cruciaal te zijn in het ontrafelen van deze mysteries, maar zal Manon in staat zijn om oude ruzies bij te leggen en de waarheid te omarmen?

Van Herk weet op meesterlijke wijze de sfeer van Portugal tot leven te brengen, met haar levendige beschrijvingen van de prachtige landschappen, de lokale cultuur en de warme Portugese gastvrijheid. Maar het is vooral haar vermogen om de complexe emoties en onderlinge relaties tussen de personages tot leven te brengen dat dit boek zo meeslepend maakt.

Portugese Passie is niet alleen een verhaal over liefde en verlies, maar ook over vergeving en verzoening. Het is een betoverende roman die je meeneemt op een emotionele reis, en je achterlaat met een diepe waardering voor de kracht van familiebanden en de helende kracht van liefde. Een absolute aanrader voor liefhebbers van romantiek, mysterie en exotische settings.

Meer recensies van Mery Todde