Een zomers feelgood boek

mick dubois 07 juni 2020
Myrthe’s moeder verliet haar echtgenoot en dochter toen die nog jong was en liet nooit meer iets van zich horen. Ondertussen is ook haar vader gestorven en liet haar zijn wijngaard na. Op een dag leest ze haar rouwbericht in de krant en besluit toch maar naar de begrafenis te gaan. Daar ontmoet ze haar halfzusje, Eva. Enige tijd later komt die bij haar aankloppen omdat ze niet weet waarheen. Ze is weg bij haar man. Beide zussen leren elkaar beter kennen. Myrthe is georganiseerd en hardwerkend. Eva is meer een chaotische losbol. Dan komt ze met een fantastisch idee. Ze wil een B&B beginnen op de boerderij; Hoewel Myrthe dat eerst niet ziet zitten, laat ze zich toch meeslepen door haar zusjes enthousiasme. Maar stilaan komen er dingen aan het licht die niet kloppen. Wat zijn Eva’s echte plannen en wat verbergt ze?

Dit is een psychologische thriller zoals dat heet. Ik zou het niet direct een thriller noemen, maar het is wel een spannend boek. Halverwege dacht ik alles al te weten, maar ik moest tot de allerlaatste bladzijde lezen om te weten dat ik het deels bij, het verkeerde eind had. Echt een twist op het allerlaatst. Wel leuk om te lezen op een zomerse dag. Niet helemaal 4 sterren, eerder 3 ½.

Meer recensies van mick dubois