Frietkot....

MiekeClaes 22 september 2020
Toen gisteren het boek van Marja Boomstra op de mat viel, rechtstreeks van de uitgever, zei mijn man tegen de kinderen: "Dat wordt weer 2 dagen de frietkot". Hij had gelijk, ik heb het boek net uit. Wat een sneltrein om te lezen. Je wilt bij de volgende halte (bijvoorbeeld koffie) uitstappen, maar je blijft zitten. Zo, genoeg beeldspraak en terug naar het boek "ELIGIO, de uitverkorene"" .

Marja Boomstra heeft weer op haar eigen wijze een sensationeel en spannend boek geschreven. Had haar vorige (Circolo) ook al enorm gewaardeerd en was bang dat die niet te overtreffen was. ELIGIO is het vervolg, waar je samen met sterke en kwetsbare Lotte (hoofdpersoon is zeker geen kakkebroek) afdaalt in de donkere gewelven van haar angsten. Die overigens geheel terecht zijn, gezien haar soms onverwachte tegenstanders. Wat ik overigens prettig vond was dat in het eerste hoofdstuk een samenvatting was gegeven van het voorgaande (Circolo). Merk dat ik toch vaak details van boeken vergeet, na het lezen van de vele anderen.

Het karakter van de hoofdpersoon is in dit boek nog verder uitgediept en de plotwendigen zijn divers en je ziet ze niet aankomen. Kortom, eigenlijk te snel gelezen, ondanks de dikte van de inhoud. Ik was al fan na haar debuut, maar deze derde is echt top.

Meer recensies van MiekeClaes