Ook dat nog – een heerlijk boek in dagboekvorm!

Miran 21 juni 2022
Samenvatting:
In Ook dat nog van thrillerauteur Anya Niewierra en haar dochter Merel Godelieve verandert in één jaar alles voor drie generaties vrouwen.
In deze vrolijke dagboekroman over een gescheiden moeder in haar ‘tweede leven’, een millennial in een identiteitscrisis en een hippie oma in een bejaardenoord, leven we mee in het jaar waarin alles verandert. Na haar scheiding moet de vijftiger Roos het doen met een saaie baan en een flatje. Roos is boos en schrijft haar frustraties van zich af. Wanneer dochter Maddy na een verbroken relatie bij Roos intrekt, lopen de spanningen hoog op en grijpt ook Maddy naar de pen. Ondertussen belandt Oma Loes, een voormalige dolle mina, na een gebroken heup in een zorgcomplex tussen de 'wandelende graftakken'. Haar activistische hart bloeit op en ze trekt weer ten strijde. Nu tegen de stereotypering van ouderen.

Ik was een van de gelukkigen die dit leuke boek voor verschijnen mocht lezen. En gelukkig voelde ik me ook toen ik pas een 20-tal pagina’s gelezen had. Regelmatig moest ik lachen bij dit boek, glimlachen maar ook echt grinniken… Hoe leuk dit geschreven is :-) !
Het liefst had ik het in 1 keer uitgelezen, zo snel wordt je meegenomen in het boek. Ik heb het uiteindelijk over 3 leessessies verdeeld en dus 3 keer met plezier gelezen in dit boek.
Hoe Roos haar leven beschrijft, haar gedachten en de situaties nu haar dochter Maddy bij haar intrekt na de verbroken relatie. Hoe Maddy als jong-nog-niet-helemaal-volwassen dochter haar gedachten aan het dagboek toevertrouwt. Waar beiden mee te maken krijgen in het jaar 2020, het jaar dat Covid-19/Corona zijn intrede deed in Nederland en hoe dit in dit boek is verwerkt. Geweldig!
Ik wil eigenlijk niets over de inhoud verklappen om elke lezer dit zelf te laten ontdekken - de samenvatting van het boek dekt zeker de lading.

Ik lees erg graag feelgood romans en er zijn een aantal schrijfsters die mij regelmatig laten lachen terwijl ik hun boek lees, maar dit is er zeker een om je lachspieren bij te kunnen gebruiken. Het boek krijgt van mij daarom ook 5 sterren, je wordt er vrolijk en opgewekt van tijdens het lezen, zelfs bij neerslachtig weer of stemming. #ookdatnog een echte aanrader!

Ik was nog niet aan de thrillers van Anya Niewierra toegekomen, maar als die net zo pakkend geschreven zijn als ‘Ook dat nog’ dan zal ik deze graag nog gaan lezen.

Meer recensies van Miran