Eén depresso, alsjeblieft; het eerste deel van een vervolgverhaal.

Miran 04 juli 2021
Op Facebook getriggerd door deze titel en daarbij de mogelijkheid om dit e-book te winnen en er een eerlijke recensie over te schrijven. Dat was een actie van Luitingh-Sijthoff ter promotie van dit eerste deel van een nieuwe reeks e-only De Koffiesalon-serie van Marloes Berghege.
Als een van de 10 gelukkigen mocht ik het e-boek ontvangen en lezen.
Als ik een recensie schrijf, dan ook eerlijk (ongeacht of ik het gekocht of gewonnen heb) en daarom wil ik ook zeggen dat bij het openen van de e-pub in mijn reader mij als eerste opviel dat het wel weinig pagina’s waren. 82 pagina’s volgens mijn reader en dat is vrij weinig voor een boek. Vandaar ook dat ik het eerder een vervolgverhaal vind dan een boek. Ik heb de vervolgdelen even opgezocht en deze bevatten ongeveer evenveel pagina’s volgens de beschrijvingen in de webshops van diverse boekhandels. Mocht het ooit op papier uitgegeven worden dan zullen de 3 delen wel bij elkaar gevoegd worden lijkt me zo, anders wel heel dunne boekjes.

Het verhaal is best leuk en er zitten genoeg humoristische beschrijvingen in, iets dat ik in een feelgood boek zeker kan waarderen. Het verhaal gaat over Hanneke die als lerares Engels een relatie heeft met Job (een knappe man, maar wat saai), ze woont samen met haar BFF Josje en ze overdenkt haar leventje met de conclusie dat dit niet helemaal is wat ze er van verwacht. Totdat er 2 gebeurtenissen vrijwel tegelijk plaatsvinden, waardoor haar leven compleet lijkt te veranderen.
Het begin van een van deze veranderingen (op werkgebied) wordt in de laatste 2 hoofdstukken beschreven, maar dan eindigt het verhaal abrupt waardoor je – als je wat meer wilt weten – het 2e deel en vermoedelijk ook het 3e deel moet aanschaffen en lezen.
Ik heb het met plezier gelezen, geregeld geglimlacht om wat beschrijvingen en de richting die het verhaal uitgaat. De schrijfstijl van Marloes Berghege is me dan ook zeker goed bevallen! Of ik het 2e en 3e deel ga aanschaffen weet ik nog niet, heb nog te veel ongelezen boeken in mijn kast en op mijn reader staan. Maar aan haar schrijfstijl zal het zeker niet liggen.

Meer recensies van Miran