Groep van 8

Mireille 01 januari 2020
"Elke gebeurtenis kan in verband worden gebracht met een groep van 8 mensen. En die acht moeten op hun plek staan om de gebeurtenis te laten plaatsvinden."

Het hele verhaal draait om het octavo van de Sekretaire (douanebeambte in Stockholm) Emil Larsson. We schrijven 1791, een jaar waarin het op monarchiegebied onrustig is in o.m. Frankrijk en Zweden. Waar het boek in eerste instantie op een mystiek kaartenspel lijkt, ontrolt het zich tot een veelomvattend wervelend geheel met een hoofdrol voor waaiercommunicatie. Geschiedenis, politiek, mysterie, vrijmetselarij, wiskunde, list en bedrog.
Ik raad het met plezier aan.

Stel dat jij in jouw octavo de Zoeker bent; wie zijn dan de Metgezel, Gevangene, Leermeester, Boodschapper, Ekster, Bedrieger, Sleutel en Prijs?

Meer recensies van Mireille