Geen biografie

Mireille van Tilborg 04 augustus 2022
Omdat in de inleiding vermeld wordt dat de auteur van dit boek historicus is, verwachtte ik een biografie te gaan lezen/luisteren. Dat is dit boek echter zeer duidelijk niet. Volgens mij wordt het genre waarbij dit boek hoort een 'Vie Romancée' genoemd. Als je het boek als zodanig lees, is het een prima verhaal. Er wordt veel aandacht besteed aan het gevoelsleven van de hoofdpersonages, maar de historische en politieke gebeurtenissen zijn slechts op de achtergrond aanwezig. Zo wordt een belangrijke gebeurtenis als de onafhankelijkheid van België wel vermeld, maar nagenoeg niet verklaard of uitgediept. Jammer want als de auteur wat meer aandacht had besteed aan dit soort belangrijke ontwikkelingen, was het boek veel interessanter geworden.

Meer recensies van Mireille van Tilborg