De Nederlandse King

Miriam Lucia 24 mei 2022 Auteur
Ronald van Assen schrijft in diverse genres, maar man, wat beheerst hij dit genre goed! Ik was gewaarschuwd dat het boek niet geschikt was voor tere zieltjes, maar ik kan wel wat hebben. Net als Ronald ben ik groot fan van Stephen King en die kan er soms ook wat van. Inderdaad is het hier en daar "ranzig" zoals de waarschuwing luidde, maar nergens vind ik het te. Het past heel goed bij het verhaal over vreemde wezens die een compleet gezin tot waanzinnige daden aanzetten. Alleen dochter Annet kan de wezens waarnemen en gaat te rade bij een parapsychologe die echter op haar eigen gewin uit is. Tel daar de duistere zaken van een multinational, een louche advocaat en een oud-rechercheur die het met de regels niet zo nauw neemt bij op, en je hebt een bloedstollend spannend verhaal. Stephen King heeft een Nederlandse collega die mijn 5 sterren dik verdient.

Meer recensies van Miriam Lucia