Thrillerdebuut fantastisch gelukt.

Miriam Lucia 06 maart 2023 Auteur
Het gesigneerde exemplaar lag al een poosje op met te wachten. De prachtige cover riep ‘lees me dan’.
Helaas had ik eerst andere verplichtingen. Maar nu is het er eindelijk van gekomen.
Eerder las ik al de Setarspeler van deze schrijfster. Een prachtige roman.

Ik las eerst de achterflap van de thriller Vleugellam, en moest denken aan een meisje dat in een park in Leiden dood gevonden is, de dader is een turnleraar.
In deze thriller gaat het om een jonge vrouw, Inez, die haar balletcarrière aan de wilgen hangt.
Zij wordt lastig gevallen door haar ex. Gelukkig heeft ze afleiding in haar nieuwe hobby, fotografie, en gaat regelmatig met de fotograaf van de workshop op pad. Hij heeft een fascinatie voor gierzwaluwen … en benen.
Het recreatiegebied waar het verhaal van Anne van Zwieten zich grotendeels afspeelt is Vlietland, ook wel de Vlietlanden genoemd, waar ik zelf regelmatig kom.
Door de ingrediënten en de omgeving voelt het verhaal voor mij vertrouwd, maar Marc blijkt niet te vertrouwen. Wat is er in zijn verleden allemaal gebeurd om te worden, zoals hij is?
Anne heeft een heel spannend verhaal neergezet, dat boeit van het begin tot het eind. Slechts door persoonlijke omstandigheden heb ik er iets langer over gedaan dan ik zou willen.
Ik geef het verhaal graag 4,5 ster. Dus op deze site is dat afgerond 5. Dat halve puntje is omdat naar mijn persoonlijke smaak we iets te veel ellende te horen krijgen over Marc, terwijl het verleden van Inez, behalve de mislukte relatie met haar ex, pas laat en niet heel uitgebreid aan bot komt.
Maar heerlijk om te lezen, mooi geschreven. Dus die afgeronde 5 sterren is verdiend.
Haar volgende boek wordt weer een roman, maar van mij mag ze zeker ook nog vaker thrillers schrijven.

Meer recensies van Miriam Lucia